Dreng med to tegninger af uhyggelige ansigter

Skolepenge

Betalingen pr. 1/4 2022 udgør følgende:

Børnehave klasse til 3. klasse udgør skolepenge 2100 kr. pr måned i 12 måneder.

4. klasse til 9. klasse udgør skolepengene 2600 kr. pr. måned i 12 måneder.

Begge beløb er inklusive skolens økologisk frokostordning. – Denne ordning er obligatorisk.

Pasning betaling udgør 500 kr. pr måned i 12 måneder

Depositum
Ved indmeldelse betales et depositum, som udgør 2 mdrs ordinære skolepenge, pt. 5200 kr., det tilbagebetales ved udmeldelse eller afsluttet skolegang.

Læs mere om betalingsregler længere nede på siden.

Betalingsregler

Indmeldelse

Ved indmeldelse af 1. barn på skolen betales et depositum på minimum 2 måneders ordinære skolepenge. Denne indbetaling skal ske senest en uge efter, at man har fået plads. Beløbet kan betales over 4 gange. Hvis man efterfølgende vælger at springe fra inden skolestart, mister man sit depositum. Depositum vil ellers blive tilbagebetalt, når eleven forlader skolen.

Betaling

Skolepenge betales månedsvis forud i 12 måneder. Juli måned er sidste betalingsmåned i skoleåret. Skolepengene skal være indbetalt senest den 5. i den måned, det er betaling for. Samme regler gælder for betaling til fritidsordningen/klub og madordning. Skolepengebetalingen skal foregå via PBS-service, og tilmelding skal foretages umiddelbart efter de 3 måneders prøvetid.

Man kan søge skolepengereduktion hvis økonomien er stram. Skolepengeudvalget foretager beregning og fordeler tilskuddet. Udover det offentlige tilskud til skolepengereduktion, yder skolen selv et tilskud svarende til 4,5 %.

Søskenderabatten

Der kan gives søskenderabat for familier med 3 eller flere børn på skolen. Søskenderabatten udgør op til 25% af skolepengene for 3. barn og opefter. Søskenderabatten søges som skolepengereduktion i den interne pulje. 3.

Udmeldelse

Udmeldelse af skolen skal ske skriftligt 2 måneder inden eleven forlader skolen. Hvis eleven forlader skolen uden rettidigt varsel, skal der betales skolepenge for de næste 2 måneder. Samme regel gælder for fritidsordningen og madordning. Hvis barnet/børnene forlader skolen ved udgangen af et skoleår, skal der også betales for juli, da juli er sidste betalingsmåned i et skoleår.

Prøvetid

Elevens 3 første måneder på skolen betragtes som en gensidig prøvetid, i denne periode kan udmeldelse ske uden varsel. Når en familie ophører med at have elever på skolen, vil familien senest 3 måneder efter barnets/børnenes ophør få depositummet udbetalt efter modregning af evt. gæld til skolen.

Valby d. 05-11 2020